yellowde

مزایای هوشمند سازی ساختمان برای سالمندان و افراد کم توان

مزایای هوشمند سازی ساختمان برای سالمندان

آخرین پروژه‌های ما!

سرفصلهای مهم!

مزایای هوشمند سازی ساختمان برای سالمندان و افراد کم توان:
شب سال نو،طبق روال هر سال با یک سری از دوستان به آسایشگاه سالمندان کهریزک رفتیم.بودن کنار این عزیزان و همچنین وقت گذراندن باهاشون همیشه جز اون دسته از حس های نابی است که هیچ جا نمیشه پیدا کرد.در حال گپ زدن با یکی از این عزیزان بودم که پسرشون همزمان وارد اتاق شد.برقی رو که توچشمای این مادر و پسر در اون لحظه دیدم قلبمو لرزوند.مدام با خودم فکر می‌کردم چه چیزی ممکنه باعث شده باشه تا با وجود این همه عشق بین مادر و پسر،این دوری براشون رقم

بخوره…

 

بعد از کمی گپ و گفت و گو متوجه شدم که این مادر و فرزند تنها هستند وکسی را ندارند. ایشان برای اینکه توانایی کافی برای مراقبت از مادر خود را نداشتند ، مجبور به این کار شدند.
بعد از اون روز مدام فکرم مشغول این بود که چه کاری می‌شه برای این دو عزیز انجام داد تا بتوانند با خیال راحت در کنار هم بدون نگرانی و دغدغه از تنهایی مادرشان ،در ساعات اداری که مجبور به ترک خانه بودند، باشند.از آنجاییکه چندین سال تو حوزه‌ی هوشمند سازی ساختمان مشغول فعالیت هستیم به خودم گفتم که خیلی از مشکلاتی که دوستان از این قبیل در زندگی خود با آن مواجه هستند به راحتی و با تجهیز خانه به تکنولوژی هوشمند،قابل حل است.سالمندان و افراد کم توان به کمک تکنولوژی می‌توانند زندگی خیلی راحتتری را نسبت به قبل تجربه کنند.همچنین عزیزان آنها هم با خیال راحت می‌توانند در ساعاتی از روز آنها را تنها بگذارند و به کارهای خارج از خانه خود بپردازند.

کار تکنولوژی و صنعت هوشمند سازی ساختمان دقیقا همین است که راحتی و آسایش را برای کاربر خود فراهم کند.
بسیاری از مردم آشنایی زیادی با صنعت هوشمند سازی ساختمان را ندارند و فکر می‌کنند که یک صنعت لاکچری و برای قشرخاصی از مردم است. در حالیکه با پیشرفت این صنعت، شرکت های زیادی تجهیزات هوشمند سازی را با قیمت خیلی پایین ترو برای عموم مردم با همان کیفیت و کارایی وارد بازار کرده اند.با توجه به این توضیحات ، تجهیزساختمان به تکنولوژی هوشمند برای عموم مردم مقدور و به صرفه است و به راحتی می‌توانند خانه خود را به این تکنولوژی تجهیز کنند و از مزایا و ویژگی‌های این صنعت بهره مند شوند.
در ادامه باهم نگاهی اجمالی به مزایایی که خانه هوشمند برای سالمندان و افراد کم توان دارد می‌اندازیم:
کنترل روشنایی هوشمند
کنترل سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند
سیستم صوتی و تصویری هوشمند
کنترل خانه از طریق دستیار صوتی
آیفون تصویری هوشمند
سیستم امنیتی هوشمند

امکانات هوشمند سازی ساختمان برای سالمندان

 

یکی از مهم ترین مزایای هوشمند سازی ساختمان برای افراد سالمند و کم توان، مانیتورینگ خانه از راه دور و خارج از منزل است.بسیاری از مردم بزرگترین دلنگرانی و دغدغه ای که دارند این است که عزیزان سالمند و یا کم توان خود را نمی‌توانند تنها بگذارند.نگرانی از اینکه نکند این عزیزان از پس کارهای خود به تنهایی بر نیایند و یا اینکه خدایی نکرده اتفاقی برایشان نیفتند.کسانی که دارای افراد سالمند و یا کم توان در خانه خود هستند به راحتی می‌توانند زمانیکه خارج از خانه هستند تمام خانه را از طریق موبایل خود مانیتور کنند و خیالشان از بابت راحتی و سلامتی عزیزان خود راحت باشد.

از دیگر ویژگی‌های خانه های هوشمند برای افراد سالمند و کم توان این است که این عزیزان به راحتی می‌توانند کنترل همه چیز را در خانه به دست بگیرند.به راحتی و تنها از طریق تلفن هوشمند خود بدون اینکه دچار سختی و مشکل شوند می‌توانند به تمام این دستگاهها دسترسی داشته باشند.

کنترل روشنایی و دما‌ی خانه یکی از مهم ترین آپشن‌هایی است که خانه هوشمند به افراد سالمند و کم توان می‌دهد.یکی از دغدغه‌هایی که این عزیزان با آن روبرو هستند عدم توانایی آنها برای تنظیم دمای محیط در طول شبانه روز است.به دلیل مشکلات جسمی که دارند ممکن است دمای بدنشان مدام دچار نوسان شود.با هوشمند کردن خانه این عزیزان به راحتی می‌توانند دمای محیط را نسبت به خواسته ای که در لحظه دارند،تنها با فشردن یک دکمه ازطریق تلفن هوشمندخود، تنظیم کنند.خیلی ازپدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها هستند که توانایی اینکه مدام برقها را خاموش ویا روشن کنند ندارند و احتمال اینکه بیشتر ساعات شبانه روز را در تاریکی به سر ببرند وجود دارد.با تجهیز خانه به سیستم هوشمند به راحتی قادربه کنترل سیستم روشنایی در طول شبانه روز خواهند بود.

تجهیز خانه به سیستم هوشمند سالمندان

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در ارتباط با سالمندان وجود دارد، مربوط به تنهایی این عزیزان است و اینکه تفریح و سرگرمی در خانه ندارند. سیستم صوتی و تصویری هوشمند می‌تواند راهکار این مشکل در منازلی باشد که افراد سالمند در آن زندگی می‌کنند و یا حتی یکی از اعضا بیمار و یا ناتوان است. سیستم صوتی و تصویری هوشمند با توجه به سناریوهای مختلفی که به آنها داده می‌شود در طول ساعات مشخصی روشن شده و برنامه مورد علاقه آنها را پخش می‌کند و یا سیستم صوتی براساس مودهای مختلفی که این عزیزان در طول روز دارند موسیقی‌های متفاوتی را برایشان پخش می‌کند. دیگر نیاز به فردی در کنار این عزیزان نیست تا برایشان کتابهای مورد علاقه شان را بخوانند،سیستم به صورت خودکار و بر اساس سناریویی که برایش نوشته شده در ساعات مشخصی کتاب صوتی را فعال می‌کند تا با شنیدن پادکست ها و کتاب های صوتی سرشان گرم شود.

داشتن امنیت این عزیزان برای خانواده‌هایشان بسیار مهم و ضروری است. در طول روز بدون کوچکترین نگرانی از لحاظ امنیت این عزیزان می‌توانند به تنهایی در خانه بمانند.آیفون‌های تصویری هوشمند از ویژگی‌های خانه های هوشمند به حساب می‌آیند.هم زمان با زنگ در،آلارمی روی گوشی هوشمند شما ظاهر می‌شود و شما در هر جایی خارج از خانه که باشید می‌توانید ببینید که چه کسی پشت در خانه است وبا خیال راحت در را برایش باز کنید.
دستیار صوتی یکی از مهم ترین وکارآمد ترین ویژگیهایی است که خانه هوشمند برای افراد ناتوان و کم توان و سالمندان عزیز دارد.کنترل دستگاههای خانه از طریق دستیار صوتی alexa ,siri ,google assistant

به این ترتیب که این عزیزان با فرمان صوتی خود به راحتی می‌توانند همه چیز را در خانه کنترل کنند.ممکن است برای برخی از این عزیزان استفاده از تلفن همراه هم مشکل باشد.در اینصورت آنها با فرمان صوتی به راحتی می‌توانند چراغ ها را خاموش و روشن کنند،سیستم سرمایش و گرمایش،سیستم صوتی و تصویری و هر آنچه در خانه وجود دارد را براحتی و با فرمان صوتی تحت کنترل خود دربیاورند.
چه چیزی بهتر از اینکه اعضای سالمند و کم توان در خانواده شما هم لذت زندگی راحت و مستقل را به کمک تکنولوژی خانه هوشمند تجربه کنند.
همکاران ما در شرکت هوشمندسازی ساختمان گوزن زرد آماده‌ی ارائه ‌ی مشاوره رایگان در این زمینه به شما همراهان گرامی هستند.در صورت نیاز و داشتن هرگونه سوالی درباره مزایای هوشمند سازی ساختمان برای سالمندان لطفا از طریق صفحه تماس با ما،با کارشناسان شرکت گوزن زرد در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب سایت