yellowde

سیستم صوتی و تصویری در خانه هوشمند

آخرین پروژه‌های ما!

سرفصلهای مهم!

تصوردیدن یک فیلم مهیج و یا رومانتیک ،در یک عصر دل انگیز در کنار خانواده و دوستان و یا شنیدن موسیقی در طول روز با هر مودی که شما دارید بسیار لذت بخش است. در گذشته ،تصور اینکه یک روز از خواب بیدار شویم و به محض بیدار شدن موسیقی مورد علاقه‌مان به صورت خودکار در تمام خانه پخش شود و از همه‌ی اتاقها قابل شنیدن باشد مثل رویا بود.امروزه سیستم هوشمند به کمک انسان آمده و این رویا را برایمان محقق کرده است .سیستم یکپارچه صوتی و تصویری که در آن کنترلرها همگی حذف می‌شوند و کاربر کنترل تمام سیستم صوتی و تصویری را از طریق موبایل و یا لپ تاپ خود در اختیار می‌گیرد.

تصور کنید صبح به محض بیدار شدن از خواب،سیستم هوشمند ، موزیک مورد علاقه شما را پخش می‌کند ،یک موزیک پرانرژی برای بیرون آمدن از تخت.چه چیزی بهتر از این برای شروع یک روز عالی.بعد از صبحانه به محض ورود به اتاق کار ،آهنگ عوض می‌شود و یک موزیک ملایم پخش می‌شود تا تمرکزتان برای کارکردن بالا رود. زمانیکه کارتان تمام می‌شود و به اتاق ورزش می‌روید سیستم تشخیص داده و یک موزیک پر انرژی برای ورزش کردن را پخش می‌‌کند.شب موقع غذا خوردن یک موسیقی ملایم و رومانتیک و قبل از اینکه به تخت بروید می‌توانید پادکست مورد علاقه‌ی خود را گوش بدهید.

حتی ممکن است شما در حال آشپزی باشید و ساعت پخش فیلم و یا سریال مورد علاقه خود را فراموش کنید. سیستم هوشمند تصویری ،طبق سناریو از پیش تعیین شده، در ساعت مقرر تلویزیون را روشن می‌کند. نور سالن را کم می‌کند و پرده‌ها را پایین می‌دهد تا شما فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید.

سیستم صوتی و تصویری در خانه هوشمند

تمام اینها بسیار راحت و با هزینه‌ی کمی در خانه ‌ی شما قابل اجراست. شما به راحتی با مجهز کردن خانه خود به سیستم هوشمند می‌توانید از تمام این خدمات استفاده کنید و لذت ببرید.

این روزها با وجود تمام مشکلاتی که در طول روز داریم ،به جرات می‌توان گفت دیدن فیلم و شنیدن موسیقی برای چند ساعت ما را از مشکلات و دغدغه‌های هر روزه مان دور می‌کند.افسردگی ناشی از زندگی در کلانشهرها ،زندگی ماشینی و غیره همگی باعث شدند تا همه‎‌ی ما به دنبال راهی باشیم تا زمانی که در خانه سپری می‌کنیم،آرامش و راحتی را در محیط خانه تجربه کنیم.

تکنولوژی هوشمند با هدف، دادن آرامش و آسایش به کاربر خود به وجود آمده است.شنیدن موسیقی یکی از لذت هایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.در خانه‌ی هوشمند،شما امکان این را دارید تا به صورت پس زمینه ،همیشه در تمام محیط خانه و یا ویلا و یا حتی محل کارتان،بر طبق سلیقه و خواسته‌‌تان موسیقی پخش شود.تجربه‌ی داشتن لحظات ناب و با کیفیت ،هدف تکنولوژی هوشمند است که سعی دارد برای کاربر خود به ارمغان بیاورد.

سیستم صوتی و تصویری هوشمند به شما این امکان را می‌دهد تا در هر اتاق با توجه به سناریویی که از قبل نوشته شده،موزیک و آهنگ متناسب با آن فضا در آنجا پخش شود. شما چه بخواهید از طریق تلفن هوشمند خود،چه از طریق تاچ پنل دیواری و یا حتی تبلت خود کنترل سیستم صوتی و تصویری خانه خود را در دست بگیرید،تکنولوژی هوشمند به شما این امکان را می‌دهد.

به عنوان مثال خانه‌ای را تصور کنید که خانواده دارای نوزاد ویک نوجوان هستند. پدر و یا مادربزرگ خانواده هم با آنها زندگی می‌کند.خب به راحتی می‌توان حضور چند نسل با عقاید و خواسته‌های مختلف را در این خانه دید.

خانه هوشمند به اعضای خانواده این امکان را می‌دهد تا هرکدام از افراد با توجه به سن و سلیقه‌ی خود در اتاقهای مجزا ،پخش آهنگ مجزا را داشته باشند. در این سیستم امکان نوشتن سناریوهای مختلف وجود دارد تا بر اساس آن مودهای مختلف موسیقی در طول روز پخش شود.

در اتاق کودک در طول روز موزیک ملایم پخش شود و در ساعاتی از روز برای کودک لالایی پخش شود تا کودک بتواند بخوابد.حتی می‌توان صدای مادر را هم ضبط کرد و در ساعاتی از روز که مادر در حال انجام کارهای خود است در اتاق برای کودک پخش شود تا کودک احساس امنیت کند.

سیستم صوتی هوشمند در اتاق کودک

اگر سالمندی در خانه دارید،سیستم هوشمند صوتی و تصویری برایتان بسیار واجب و کارآمد است.دیگر نیاز نیست مدام کسی در اتاق حضور داشته باشد تا تلویزیون را برای فرد سالمند روشن و یا خاموش کند .یا سالمند را سرگرم کند. فرد به راحتی میتواند هم از طریق موبایل و یا حتی با یک فرمان صوتی، تلویزیون را خاموش و روشن کند و یا به دنبال برنامه مورد علاقه خود بگردد.پخش موزیک آرامش بخش هم از دیگر آپشن‌هایی است که در اتاق سالمندان قابل اجراست. سالمندان می‌توانند لحظات آرام و با کیفیتی را تجربه کنند .حس شادابی و امید به زندگی در سالمندان بسیار مهم است و سیستم صوتی و تصویری هوشمند در محل زندگی آنها می‌تواند تا حدودی انرژی و حس سرزندگی را به این عزیزان بدهد.

شما به عنوان والدین دسترسی به تمام اطلاعاتی که در اتاق ها در حال پخش هستند دارید و به راحتی می‌توانید تمام اتاق ها را مانیتور کنید .خیالتان از بابت برنامه‌هایی که فرزند نوجوان شما در حال دیدن و یا شنیدن آن است راحت باشد  و نگرانی از بابت آن نداشته باشید.

در خانه‌ی هوشمند شما قابلیت این را دارید تا در ابتدا یک یا چند اتاق خود را مجهز به سیستم صوتی و تصویری هوشمند کنید و در صورت تمایل و نیاز مابقی اتاق‌ها را هم مجهز به سیستم هوشمند صوتی و تصویری نمایید.خب این قابلیت برای کاربران بسیار باارزش است.آنها به راحتی می‌توانند در ابتدا قسمتی از خانه را مجهز به سیستم صوتی و تصویری هوشمند کنند ودر آخر با توجه به نیازهایی که دارند مابقی ساختمان را هم مجهز به سیستم هوشمند کنند.

 

علاوه بر خانه ،سیستم هوشمند صوتی و تصویری در ساختمان‌های اداری هم بسیار ضروری و کارآمد است.مدیران و کارمندان یک اداره به راحتی و فقط با فشردن یک دکمه از هرجایی از شرکت و یا خارج از آن به راحتی می‌توانند با کارکنان خود در ارتباط باشند و فیلم و ویدیویی را که برای جلسه کاری خود آماده کرده اند را، با فشردن یک دکمه پخش کنند و جلسات کاری را اداره کنند.

در بسیاری از شرکت‌ها مدیران بر این باورند که شنیدن موسیقی و پخش موسیقی پس زمینه در طول روز باعث بالا رفتن بهره وری پرسنل می‌شود.کارکنانی که تقریبا حدود هشت تا نه ساعت از شبنه روز را در محیط کار سپری می‌کنند.بنابراین از طریق هوشمند سازی ساختمان اداری هم به راحتی می‌توان کارایی کارمندان و پرسنل را بالا برد و همچنین انگیزه آنها برای کار کردن بیشتر از گذشته خواهد شد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با سیستم هوشمند صوتی و تصویری آشنا کنیم و اطلاعاتی را در این باره در اختیارتان بگذاریم. همکاران ما در شرکت هوشمندسازی ساختمان گوزن زرد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما در زمینه هوشمند سازی ساختمان هستند.در صورت داشتن سوالات بیشتربا ما در تماس باشید.

 

منابع:

https://www.wickedsmarthomes.com/blog/smart-audio-and-video-solutions-to-transform-your-luxury-home

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب سایت