yellowde

تکنولوژی خانه‌ی هوشمند و حقایق جالبی درباره‌ی آن

تکنولوژی خانه هوشمند

آخرین پروژه‌های ما!

سرفصلهای مهم!

این روزها مدام در حال سرچ کردن و خواندن مطالب مختلفی درباره‌ی هوشمند سازی ساختمان و تکنولوژی خانه‌ی هوشمند هستم. از اونجاییکه تو مقالات فارسی اصولا مطلب جالبی نمی‍شه پیدا کرد، همیشه سعی می‌کنم مقالات لاتینی که در این باره مطلب نوشتند رو سرچ کنم و بخونم.

چند روز پیش همینطور که داشتم تو اینترنت گشت می‌زدم ، به تیتر جالبی تو یکی از سایت‌های خبری خارجی برخورد کردم و اون هم مقاله ای بود با عنوان ” حقایق و واقعیت هایی که درباره‌ی تکنولوژی خانه‌های هوشمند وجود دارد و بهتر است بیشتر درباره ی آنها بدانیم ”

خب بعد از خواندن مقاله، فکر کردم بهتراست که مقاله‌ای را که خواندم ، به زبان خودم تحت همان عنوان برای مخاطبان شرکت هوشمند سازی گوزن زرد هم بنویسم. از اونجاییکه مقاله برای من جالب بود امیدوارم برای شما دوستان عزیز هم جالب و مفید باشد.

با توجه به مقالاتی که در گذشته در سایت منتشر کرده‌ایم،نگارش و انتشار این مقاله هم خالی از لطف نیست.کسانیکه قصد هوشمند کردن خانه و یا محل کار خود را دارند،با خواندن این مقاله دید بازتری نسبت به مقوله‌ی هوشمند سازی خواهند داشت.

در عصر دیجیتال امروزی افراد زیادی هستند که به دنبال هوشمند کردن خانه‌های خود هستند و  با استفاده از تکنولوژی در خانه هایشان سعی دارند تا خانه خود را کمی هوشمند تر از قبل کنند. همچنین از امکاناتی که خانه‌ی هوشمند در اختیار آنها می‌گذارد استفاده کنند. مردم این روزها پول بیشتری خرج میکنند تا زندگی راحت تری را تجربه کنند.مردم میلیون‌ها تومان خرج هوشمند سازی خانه خود می‌کنند تا به تکنولوژی دست پیدا کنند.این تکنولوژی است که این روزها زندگی را برای همه‌ی ما راحت و آسان کرده است.هوشمند سازی خانه تقریبا هزینه‌ای مابین 900 تا 3300 دلار را خواهد داشت که این عدد بسته به نیاز ساکنین پتانسیل کم و زیاد شدن هم دارد.

برای آشنایی با هوشمندسازی ویلا وارد شوید.

با توجه به مطالبی که در بالا به آنها اشاره کردیم،در ادامه باهم نگاهی به این موارد جالب درباره‌ی هوشمند سازی خواهیم انداخت:

افزایش خرید خانه‌های هوشمند نسبت به خانه‌های سنتی توسط خریداران

یکی از مواردی  که در مقاله به آن اشاره شده بود درباره‌ی خرید خانه‌های هوشمند بود.اینکه این روزها بیشتر خریداران خانه به دنبال خانه‌های هوشمند برای خرید هستند.یکی از دلایلی که خریداران به سمت خرید خانه‌های هوشمند کشیده شده‌اند این است که زندگی در خانه‌ی هوشمند به مراتب آسان تر از خانه‌ی سنتی است.شما در خانه‌ی هوشمند به راحتی و با لمس یک دکمه کنترل همه چیز را در خانه به دست می‌گیرید.تمام دستگاههای موجود در خانه به یکدیگر وصل هستند و به وسیله‌ی یک تاچ پنل ساده و یا از طریق تلفن هوشمند قابل کنترل هستند.شما به راحتی در هر نقطه از خانه و یا حتی هر نقطه از دنیا هم که باشید می‌توانید تمام امور مربوط به خانه را با خیال راحت مانیتور و کنترل کنید.

 

افزایش خرید خانه‌های هوشمند نسبت به خانه‌های سنتی توسط خریداران

مارکت خانه‌های هوشمند نسبت به خانه‌های سنتی رو به افزایش و رشد است

مورد بعدی به رشد مارکت خانه‌های هوشمند اشاره می‌کند.در غرب از سال 2017 تا 2020 مارکت خانه‌ی هوشمند حسابی رشد داشته است.مارکت خانه‌ی هوشمند رشد 63 درصدی را تجربه کرده است. همانطور که شما هم می‌دانید بازار خانه‌های هوشمند در ایران هم رو به رشد است.در سالهای اخیر بازار رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است و مردم در حال هوشمند کردن خانه‌های خود هستند.هوشمند کردن خانه نه تنها برای ساکنین ارزش افزوده به همراه دارد بلکه برای سازندگان هم ارزش افزوده دارد.با ورود تکنولوژی در همه‌ی ابعاد زندگی ما،هوشمند سازی خانه‌ها هم برای ساکنین راحتی و آرامش به همراه دارد.

 

امنیت در خانه‌های هوشمند به مراتب بیشتر از خانه‌های سنتی است

با داشتن خانه‌ی هوشمند شما از امن بودن خانه خود اطمینان خواهید داشت.همانطور که می‌دانید از گذشته تا به امروز همواره همه‌ی ما تلاشمان بر این است تا از اموال خود تحت هر شرایطی محافظت کنیم.با هوشمند بودن خانه این مسئله برای همیشه برایمان حل خواهد شد.بیشتر اتفاقات غیر منتظره زمانیکه ما در خانه نیستیم اتفاق می‌افتند .اتفاقاتی از قبیل:آتش سوزی،ترکیدگی لوله و یا حتی دزدی.

سیستم امنیتی که در خانه‌ی هوشمند وجود دارد ،تقریبا از وقوع تمام این حوادث جلوگیری خواهد کرد.سنسور نشت آب در زمان ترکیدگی لوله، شما را از نشت آب مطلع می‌کند . شما قبل از هرگونه خرابی و یا تلفاتی می‌توانید سریعا اقدام به تعمیر کنید.

سنسورهای دود هم کاری مشابه را انجام می‌دهند .با افزایش دما و دود حاصل از آتش سوزی ،آلارم‌ها سریعا فعال می‌شوند.با تعریف سناریوهایی از قبل هم می‌توان به سیستم دستور داد ،همزمان،علاوه بر روشن شدن آلارم‌ها با آتشنشانی هم تماس بگیرد و از اتفاقات بدتر جلوگیری کند.

سیستم امنیتی هم با داشتن سنسورهای حرکتی به راحتی از هرگونه سرقت جلوگیری می‌کند.به محض کوچک ترین حرکت مشکوکی درخانه سیستم امنیتی فعال می‌شود و از دزدی احتمالی جلوگیری می‌کند.

امنیت در خانه‌های هوشمند به مراتب بیشتر از خانه‌های سنتی است

آسایش و حس راحتی ساکنین در خانه‌های هوشمند نسبت به خانه‌های سنتی بیشتر است

یکیاز مهم‌ترین ویژگی‌هایی که خانه‌های هوشمند دارا هستند ،ایجاد حس آرامش و راحتی برای ساکنین است.حسی که نشات گرفته از پیشرفت تکنولوژی است.شما به راحتی و به وسیله‌ی یک دکمه و یا تلفن هوشمند خود می‌توانید کنترل همه چیز را در دست داشته باشید.چه در خانه باشید ، چه خارج از خانه.تکنولوژی این روزها وارد زندگی انسانها شده تا آنها طعم واقعی راحتی و آسایش را بچشند.

قبوض مصرفی در خانه‌های هوشمند به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند

سیستم هوشمند روشنایی یکی از محبوب ترین آیتم‌ها در خانه‌های هوشمند است.همین سیستم هوشمند روشنایی تاثیر خیلی زیادی برروی کاهش قبوض مصرفی در خانه دارد.چه چیزی بهتر از این؟

کاهش قبوض مصرفی برای کاربران و ساکنین بسیار جذاب است.با یکبار هزینه کردن برای ساختمان و هوشمند کردن آن،در طولانی مدت نه تنها پولی که صرف هوشمند سازی کردند به آنها برمی‌گردد،بلکه در طول مدت طولانی ،هزینه‌های قبوض مصرفی آنها هم کاهش پیدا خواهد کرد.همین امر برای ساکنین دارای ارزش افزوده است.

قبوض مصرفی در خانه‌های هوشمند به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند

پیشتازان خانه‌های هوشمند در دنیا:

کشورهایی مثل امریکا و کانادا و استرالیا جز پیشتازان صنعت هوشمند سازی در دنیا هستند.نزدیک به دویست میلیون خانه در این سه کشور هوشمند هستند و از مزایای خانه‌ی هوشمند بهره مند هستند.

در ایران هم صنعت هوشمند سازی ساختمان رشد چشمگیری نسبت به سالهای گذشته داشته است و بسیاری از مردم به خانه‌های هوشمند علاقه نشان می‌دهند.

خانه هوشمند گوزن زرد هم با حدود ده سال فعالیت در این صنعت ،آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به مشتریان عزیز در سرتاسر ایران می‌باشد.در  صورت تمایل به همکاری با کارشناسان شرکت گوزن زرد در ارتباط باشید تا با ارائه مشاوره‌ی رایگان،راهنمای شما در این زمینه باشند. امیدواریم مقاله تکنولوژی خانه‌ی هوشمند برای شما کمک کننده باشد.

 

منبع:

https://www.bignewsnetwork.com/news/272753399/10-interesting-facts-about-smart-home-technologies-you-should-be-aware-of

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب سایت