yellowde

بازسازی و هوشمند سازی ساختمان

بازسازی و هوشمندسازی ساختمان

آخرین پروژه‌های ما!

سرفصلهای مهم!

شاید برایتان جالب باشد که بازسازی و هوشمند سازی ساختمان چه رابطه ای با هم دارند. پس بگذارید با شروع یک داستان واقعی از یکی از مشتریانمان به بررسی این موضوع بپردازیم.

چند ماه پیش بابا زنگ زد بهم و گفت: این خونه هم دیگه مثل من عمرش و کرده… هرروز یه دردسر جدید برام درست می‌کنه. سر پیری مدام باید دست به آچار باشم و مشغول تعمیرات…یه روز سقف چکه می‌کنه،یه روز لوله می‌ترکه،یه روز برق اتصالی می‌کنه…

گفتم خب بابا چرا خونه رو عوض نمی‌کنی؟ بیام باهم بریم یه خونه‌ی نقلی و نوساز بخرکه دیگه این دردسرارم نداشته باشی.مراقبت از خونه به اون بزرگی خب سخته برات،زیر بارم نمی‌ری که یه پرستار برات بگیرم یا یه باغبون که کارهای باغچه رو برات انجام بده.قرار نیست جای استراحت تو این سن مدام دست به آچار باشی یا مشغول هرس کردن و آبیاری گل‌ها و درخت ها که…

یه چند ثانیه سکوت کرد و گفت :نمی‌شه دخترم، یه دنیا خاطره تواین خونه ست که، هروزو به یاد اونا شب می‌کنم، نه نمی‌شه…تو این محله یه عالمه دوست و آشنا دارم،نمی‌تونم پاشم برم یه جای دیگه…آخر عمری می‌خوام همینجا باشم تو همین خونه ،همین کوچه و محله…گفتم بابا جوون ایشالا که صد سال سایت بالا سرمون باشه ولی اینجوری که نمیشه من این سر دنیا،شما اون سر دنیا،هر دفعه که یه تماس از ایران دارم تن و بدنم می‌لرزه که خدایی نکرده اتفاق بدی نیوفتاده باشه.

دید که خیلی نگران شدم، شروع کرد به شوخی و خنده، تا من از اون حال و هوا در بیام…

 

باز سازی ساختمان با تجهیزات هوشمند

 

خلاصه که یه چند روزی گذشت . دیدم نه اینجوری اصلا نمی‌شه. حالا که راضی به فروش خونه و جابجایی نیست باید حداقل بازسازی خانه انجام بده.یه باغبون براش بگیرم که تو کارها بهش کمک کنه و یه پرستار که تو خونه مراقبش باشه تا خیالم این سر دنیا راحت باشه.

تلفن رو برداشتم که بهش زنگ بزنم یهو یادم افتاد که ای باباااااا،الان که یکم سنش رفته بالا بی حوصله شده،بعید می‌دونم بتونم راضیش کنم تا با پرستاروباغبون کناربیاد…خدایا چی کار می‌تونم بکنم…

تو همین فکرا بودم که با یکی از دوستام تماس گرفتم و قضیه رو بهش گفتم.گفت این همه نگرانی چرا داری؟ خیلی راحت خونه رو که بازسازی می‌کنید همزمان هوشمند هم کنید.اینجوری هم خیالت از سلامت و امنیت خونه راحت می‌شه هم از سلامتی و راحتی بابا…

دیدم راست می‌گه هااا چرا زودتر از اینا به ذهن خودم نرسیده بود.تکنولوژی هم کمک حال بابا می‌شد بدون اینکه کسی مزاحم تنهاییش باشه،هم اینکه من خیالم از بابت سلامتی بابا راحت می‌شد.هر وقت که می‌خواستم می‌تونستم از طریق موبایل خونه رو رصد کنم و خیالم بابت مرتب بودن اوضاع راحت باشه. شروع کردم به سرچ کردن درباره‌ی خانه‌ی هوشمند و ویژگی‌هایی که داره…اینکه اصلا می‌شه خونه رو موقع بازسازی هوشمند کرد یا نه ؟یا فقط موقع ساخت امکان هوشمند کردن هست ؟اصلا می‌شه رو بستر سیم کشی سنتی ساختمان، هوشمند سازی رو انجام  داد یا باید حتما سیم کشی از اول صورت بگیره؟

این روزها بازسازی ساختمان در بین مردم بسیار باب شده است. ساختمان‌هایی که طبق اصول و استاندارد ساخته نمی‌شوند و عمرشان بسیار کمتر از عمر واقعی که تخمین زده شده ،است.از آنجاییکه عوض کردن خانه هم دردسرهای خاص خودش را دارد .مردم ترجیح می‌دهند تا خانه‌ی خود را بازسازی کنند. خانه را طبق نیازهایی که امروز دارند طراحی کنند و با هزینه‌ی خیلی کمتر از تعویض خانه به خانه‌یی که باب سلیقه شان است دست پیدا کنند.

با وجود تکنولوژی که این روزها در همه‌ی ابعاد زندگی ما رخنه کرده،تجهیز خانه به تکنولوژی هوشمند هم بسیار برای ساکنین کاربردی است.تجهیز ساختمان به سیستم هوشمند برای ساکنین خانه، مزایا و ویژگی های بسیاری را دارد.از کوچک و بزرگ تا پیر و جوان ،سیستم هوشمند پاسخگوی نیاز همه‌ی آنهاست.

طراحان داخلی ساختمان به راحتی در طی بازسازی ساختمان می‌توانند خانه را هوشمند کنند . بدون کوچکترین دردسری بر اساس نیاز کاربر خانه را از حالت سنتی و کنترل دستی خارج کرده و به یک خانه هوشمند تبدیل کنند تا ساکنین خانه طعم خوش آسایش و راحتی را بچشند.

کنترل تمام دستگاههایی که در خانه وجود دارد از طریق یک تاچ پنل ساده و همچنین از طریق تلفن هوشمند از هر نقطه از دنیا که باشید.

سیستم امنیتی بالا و دزدگیر هوشمند و کنترل آن از طریق تاچ پنل و تلفن هوشمند

اینترکام هوشمند و بالا رفتن امنیت خانه از طریق رصد کردن عبور و مرور ونوشتن سناریوی های مختلف بر روی آن برای کنترل تمام دستگاههای خانه از طریق تلفن هوشمند و یک تاچ ساده

قفل هوشمند،رفت و آمد بدون دردسر و نگرانی از نداشتن کلید،به وسیله‌ی شناسایی صورت و اثر انگشت.حتی از طریق رمز عبوریکبار مصرف هم به راحتی امکان ورود به کاربر داده می‌شود.

سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند،تنظیم دمای دلخواه محل سکونت از طریق تنها یک تاچ ساده از هر نقطه از دنیا

سیستم روشنایی هوشمند،کنترل روشنایی در خانه و همچنین خاموش و روشن کردن چراغ‌ها تنها به وسیله‌ی موبایل و یا تاچ پنل

سیستم آبیاری هوشمند ، به راحتی و بدون نیاز به حضور، با تنظیم سیستم هوشمند به راحتی می‌توانید گیاهان و درختان را در حیاط و یا ویلای خود آبیاری کنید.

سیستم تصفیه هوشمند،تصفیه استخر به صورت خودکارواز راه دور و استفاده از استخرتمیز در هر فصلی از سال با خیال و راحت و کوچکترین دردسری.

پرده‌های هوشمند،باز و بسته شدن پرده‌ها بر اساس سناریوی تعریف شده برای سیستم و یا از طریق موبایل و یا تاچ پنل

سیستم صوتی و تصویری هوشمند،پخش موسیقی و یا برنامه‌ی دلخواه در ساعاتی از روز و بر اساس سلیقه ی کاربر و همچنین کنترل سیستم صوتی و تصویری از طریق موبایل و تاچ پنل

کاهش قبوض مصرفی در خانه،با استفاده بهینه از انرژی توسط سیستم هوشمند قبوض مصرفی به طور چشمگیری در ماه کاهش پیدا می‌کند.

اینترنت پر سرعت و یکپارچه در سرتاسر خانه

هوشمند سازی بر بستر سیم کشی سنتی ساختمان بدون نیاز به سیم کشی مجدد

 

بازسازی ساختمان گوزن زرد

 

خب تا اینجا و تحقیقاتی که درباره‌ی بازسازی ساختمان و هوشمند سازی ساختمان کردم به این نتیجه‌ی قطعی رسیدم که خانه‌ی هوشمند ویژگی و مزایای زیادی رو برای بابا و محل زندگیش داره . من با خیال راحت می‌تونم از این سر دنیا همه‌ی امور مربوط به خانه و باغچه رو مانیتور کنم.

قطعا از این به بعد نگرانیم بابت تنهایی بابا و دست تنها بودنش برای انجام کارهای روزانه‌ش کمتر خواهد شد و تکنولوژی به کمک من و بابا اومده تا بابا طعم راحتی و آسایش رو تو این سن تجربه کنه.

راضی کردن بابا و شروع کارها هم کار سختی نبود درسته که چند هفته طول کشید تا بتونم راضیش کنم ولی بالاخره تونستم.

بعد از آن هم با یه سرچ ساده تونستم تو اینستاگرام و گوگل شرکت هوشمند سازی ساختمان گوزن زرد رو پیدا کنم .یه تیم از جوونای کاربلد که همگی تو این صنعت حرفی برای گفتن داشتند.اول از همه یه مشاوره‌ی رایگان ازشون گرفتم و مهندسین شرکت بعد از نیاز سنجی خواسته‌های من و بابا و بازدید از محل زندگی بابا،با تیم بازسازی هماهنگ شدند .تیم طراحی شرکت از روی نقشه ساختمان،نقشه هوشمند سازی روارائه کردند. و طی چند هفته با احتساب زمان بازسازی، خونه‌ی بابا ،از یک خونه‌ی قدیمی سنتی به یک خونه‌ی بازسازی شده و هوشمند تبدیل شد.

خداروشکر تیم خدمات پس از فروش شرکت هوشمندسازی ساختمان گوزن زرد هم همیشه دردسترس بودند و با آموزش‌هایی که همان روز اول دادند، بابا به راحتی کنترل همه چیز رو در دست گرفتند. بدون کوچکترین دردسر و اتلاف وقتی به وسیله سیستم آبیاری هوشمند به باغچه ش رسیدگی می‌کنه واز دیگر مزایای خانه هوشمند مثل سیستم سرمایش و گرمایش،روشنایی و سیستم امنیتی هم استفاده می‌کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب سایت