yellowde

کم کردن هزینه ها‌ در پروژه های انبوه سازی و بزرگ ساختمانی

کم کردن هزینه ها‌ در پروژه های انبوه سازی و بزرگ ساختمانی

آخرین پروژه‌های ما!

سرفصلهای مهم!

کم کردن هزینه ها‌ در پروژه های انبوه سازی و بزرگ ساختمانی یکی از مهم ترین دغدغه های سازندگان است. بسیاری از ساختمانهای بزرگ و مجتمع های در حال ساخت، در طی ساخت و ساز همواره با کمبود بودجه مواجه می شوند. برای پیشرفت و اتمام کار در زمان مقرر، نیاز به مدیریت هزینه ها در پروژه های بزرگ بسیار ضروری است.

برای نوشتن این مقاله ، با یکی از سازندگان در شهر تهران درباره‌ی مدیریت هزینه در طول ساخت صحبت می‌کردم. و درباره‌ی راهکارهای ایشان برای مدیریت پروژه سوالاتی داشتم. درطی جلسه متوجه نکته‌ی جالبی شدم. که برای سازندگان، بحث کاهش هزینه در پروسه‌ی ساخت بسیار مهم است. طی جلسه‌ای  که با ایشان داشتم، به این فکرکردم که شرکت گوزن زرد چقدر و چطور می‌تواند در کم کردن هزینه‌ها در ساختمان، به سازندگان کمک کند و راهکارهای مناسبی را به آنها عرضه کند.

به گفته‌ی ایشان، سازنده با ورود تکنولوژی به ساختمان موافق ست به شرطی که هزینه‌های آن در ساختمان کم باشد و خللی در روند کار ساخت، ایجاد نکند.

خب ما هم تصمیم گرفتیم تا در قالب یک مقاله، آیتم به آیتم مواردی که شرکت گوزن زرد می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها در ساخت ساختمان شود را مورد بررسی قرار دهیم. تا سازندگان محترم با دید بازتری در مورد این موضوع تصمیم گیری نمایند.

در بحث ساخت و ساز همیشه بزرگترین دل نگرانی سازندگان بحث مالی است. مخصوصا در ایران و وضعیت تورمی که وجود دارد، باعث می‌شود تا بحث مالی پروژه در تمام مراحل ساخت وساز با دقت خاصی پیش برود، تا خللی در پروژه ایجاد نشود. تحویل پروژه در موعد مقررو با همان بودجه‌ی تعیین شده در ابتدای پروژه، برای سازندگان بسیار مهم است.

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کردکه به طور کلی چندین روش برای کاهش هزینه‌ها در ساختمان‌ها وجود دارد. ابتدا آنها را بررسی می‌کنیم و بعد از آن به مواردی که در آن یکپارچه سازی ساختمان، باعث کاهش هزینه ها در ساختمان سازی می‌شود، می‌پردازیم.

روش های کاهش هزینه های ساخت و ساز

سازندگان باهوش و کاربلد معتقدند که در طول ساخت باید مدام هزینه‌ها را رصد کرد و در پی کاهش هزینه‌های ساخت بود. به عنوان مثال، در بحث تامین مصالح و متریال ساختمان باید واسطه ها را حذف کرد و مستقیم به سراغ توزیع کنندگان اصلی رفت.

قبل ازشروع پروژه مصالح مورد نیاز را به صورت دقیق برآورد کرد تا در طول پروژه دچار مشکل و یا سردرگمی نشد.

خرید نقدی به جای خرید اقساطی هم بسیار مهم است. بسیاری از سازندگان فکرمی‌کنند که  پول مصالح را درطی چند فقره پرداخت کنند برایشان بهتر است. در حالیکه در خرید اقساطی فروشنده پول بیشتری را بر روی کالا می‌کشد و خریدار ممکن است متضرر شود.

در برخی از پروژه‌های بزرگ برای کم کردن هزینه‌ها در محل پروژه، اقدام به احداث بچینگ بتن می‌کنند. با احداث بچینگ بتن، به راحتی می‌توانند بتن مورد نیاز پروژه را همان جا تولید کنند. با این کار هزینه‌های مربوط به حمل و نقل،راننده و …را میتوان کاهش داد. حذف هزینه تجهیزات بتن از قبیل کارخانه و ماشین آلات، جلوگیری از هدر رفتن مواد اولیه، حذف کارگران مرتبط با تولید بتن، کاهش زمان مورد نیاز برای تولید بتن، کاهش آلودگی صوتی و گرد و غبار در سایت پروژه هم از دیگر مواردی است که در کاهش هزینه‌ها می‌توان به آن اشاره کرد.

روش های کاهش هزینه های ساخت و ساز

 

کاهش هزینه ها با یکپارچه سازی ساختمان

امروزه با تحقیقاتی که انجام شده می‌توان چنین نتیجه گرفت که که با یکپارچه سازی ساختمان می‌توان هزینه‌ها را در ساختمان کاهش داد.یکی از مهم ترین مواردبرای کاهش هزینه‌های ساخت، یکپارچه سازی ساختمان بر بستر فیبر نوری است. در یک ساختمان به طور کلی به سیم کشی‌های متعددی برای آنتن تلویزیون و ماهواره، تلفن و …نیاز است. با یکپارچه سازی بر بستر فیبر نوری تمام این کابل ها در ساختمان حذف می‌شود و یک کابل فیبر نوری جای آن را می‌گیرد.

حذف رایزرها هم، متعاقبا برای سازندگان بسیاربه صرفه است. همانطور که می‌دانید تمام سیم کشی‌های تلفن و آنتن تلویزیون و ماهواره از این فضا عبور می‌کنند. به طور کلی اگر فضای رایزر را حداقل 30 سانت در هر واحد حساب کنیم. با حذف این فضا در هر واحد، در پروژه‌های انبوه و با واحدهای زیاد، فضای زیادی را میتوان به واحد‌های در حال ساخت اضافه کرد. همین مسئله برای سازنده صرفه‌ی مالی به همراه دارد. و همچنین بسیار باارزش و به صرفه است. استفاده از فیبر نوری در پروژه‌ها باعث کاهش حجم داکت در پروژه،کاهش حجم لوله کشی و… نیز می‌شود.

 

بنابراین با استفاده از کابل فیبر نوری، رایزر و سیم کشی تلفن و آنتن مرکزی و ماهواره و آیفون تصویری حذف می‌شوند. سازنده با قراردادن یک تاچ پنل در واحدها به راحتی می‌تواند تمام دیوایسهای خانه هوشمند را بر روی یک تاچ پنل کنترل کند. عملا نیازی به آیفون تصویری نیست و کنترل تردد در ساختمان هم به وسیله‌ی همین تاچ پنل صورت می‌گیرد.

فیبرنوری در ساختمان ها

سازندگان باید توجه داشته باشند که با استفاده ازسیستم یکپارچه‌ی فیبرنوری در ساختمان، تکنولوژی را وارد ساختمان خود می‌کنند و همین امر مزایای بسیاری را برای سازنده به همراه دارد. نه تنها بسیاری از هزینه‌ها را در ساختمان کاهش می‌دهد، بلکه تاثیرات مثبت زیادی را هم بر روی ساختمان خواهد گذاشت.

ساختمانی که مجهز به بستر یکپارچه می‌شود، قطعا آینده‌ی بهتری را نسبت به دیگر ساختمان‌های سنتی خواهد داشت. این ساختمان برای سازنده خود ارزش افزوده نیزبه همراه خواهد داشت. همینطور در فروش ساختمان هم تاثیر زیادی خواهد داشت.

 

استفاده از اینترنت فیبر نوری در ساختمان، از دیگر مزایای استفاده از بستر یکپارچه سازی در ساختمان‌هاست. امروزه و با وجود تکنولوژی که در همه‌ی ابعاد زندگی ما نشانه‌هایی از خود به جا گذاشته است. اینترنت فیبر نوری،اینترنتی یکپارچه و پرسرعت را درهمه‌ی ساختمان به صورت یکدست، دراختیار کاربر خود می‌گذارد. تا به راحتی با دنیای بیرون ارتباط داشته باشد.خانواده‌هایی که دارای فرزند نوجوان هستند، همیشه به دنبال آسایش و راحتی آنها هستند. این نسل z در خانواده‌هاست که همیشه در بیشتر مواقع بر تصمیم گیری خانواده‌ها اثرگذار است. قطعا بحث داشتن اینترنت پرسرعت در خانه برای این نسل بسیار ضروری و واجب است. بنابراین سازندگان باید توجه ویژه‌ای به خواسته‌های این نسل داشته باشند، تا در آینده با خیال راحت بتوانند ساختمان خود را به فروش برسانند.

کارشناسان شرکت گوزن زرد آماده‌ی پاسخگویی به سوالات سازندگان محترم و همچنین ارائه‌ی مشاوره‌ی رایگان درباره‌ی کاهش هزینه‌های ساخت با استفاده از سیستم یکپارچه‌ی فیبر نوری می‌باشند. برای ارتباط با تیم کارشناسان شرکت گوزن زرد کافیست شماره تماس خود رادر صفحه‌ی ارتباط با ما وارد کنید تا در اسرع وقت  با شما تماس بگیرند. ممنون که تا پایان مقاله ی کم کردن هزینه ها‌ در پروژه های انبوه سازی و بزرگ ساختمانی همراه ما بودید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب سایت