yellowde

اینترنت در خانه­ هوشمند

اینترنت در خانه­ هوشمند

آخرین پروژه‌های ما!

سرفصلهای مهم!

استفاده از اینترنت در خانه­ هوشمند موضوعی است که امروز می خواهیم به سراغ آن برویم.

یک لحظه چشم­های خود را ببندید و زندگی بدون اینترنت را تصور کنید؟

بله….تقریبا سخت وغیر ممکن است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تقریبا بسیاری از افراد هر روزه با اینترنت سروکاردارند و جز جدایی ناپذیر زندگی آدم­هاست. حتی کسانی هم که تا قبل از کرونا خیلی با اینترنت سرو کار نداشتند، بعد از همه گیری کرونا مجبور به استفاده از اینترنت شدند.

مشکلات اینترنت در زمان کرونا

یادم می­آید، تا قبل از دوران کرونا، تمام خریدها را حضوری انجام میدادم. خرید از هایپر مارکت­ها یک جور تفریح بود. ولی از زمان شیوع کرونا تا به الان تمام خریدها همه اینترنتی شدند.

مقاله مرتبط: هوشمند سازی ویلا

معاشرت با دوستان و اقوام هم بصورت ویدیو کال و اینترنتی شدند. کلاس ها غیر حضوری و بصورت اینترنتی برگزار شدند. شرکت­هایی که کارمنداش همه دور کار شدند و از خانه، روی مبل راحتی و از پشت تلفن همراه و یا لپ تاپشون به اینترنت وصل شدند و کارها رو پیش بردند.

با اینکه الان دیگر کرونایی وجود ندارد و خداروشکر از بین رفته، ولی زندگی­ها دیگر مثل قبل از دوران کرونا نیست. فکر می­کنم همه گیری کرونا یک راحتی بیش از اندازه­ ای را برامون به همراه آورده است. خود من باهاش اخت گرفتم و حس میکنم، نشستن پشت لپ تاپ و انجام کارها با یک کلیک، یکی از لذت هایی هست که تا قبل از این خیلی تجربه نکرده بودم.

خب تقریبا همه از این سبک زندگی استقبال کردند. دورکاری، کلاس های آنلاین و غیرحضوری دانشگاه­ها و مدارس.

شما به راحتی می­توانستید مسافرت کنید و از شهر و یا کشور دیگری بوسیله­ی اینترنت هم در کلاس درس حاضر شوید و هم سرکار باشید و وظایف خودتون رو به خوبی انجام بدهید. برای ماهایی  که در کلان شهرها زندگی میکنیم، نبودن توی ترافیک و شلوغی شهر ،هم امتیاز مثبتی بود.

اجبار مردم برای استفاده از اینترنت برای گذران زندگی، باعث آشنایی بیشتر و روزانه با اینترنت برای نسل های قبلی (پدر و مادرها)شد.

برای مثال پدر و مادرها، به ­قدری با اینترنت اخت گرفتند که  این روزها  برای  گرفتن کوچکترین اطلاعاتی که نیاز دارند هم به گوگل سر می­زنند.

شبکه خانه هوشمند

با این مثال­ها­، می­توان به این نتیجه رسید که اینترنت به شدت با زندگی ما گره خورده است و از ضروریات زندگی هرکسی تلقی می­شود.

حالا تصور کنید خانواده­ای با چند فرزند که همگی از کاربران سرسخت اینترنت هستند و بصورت بیست و چهار ساعته آنلاین هستند. اولا سیستم وای فای باید در خانه قوی باشد و سرعت اینترنت هم بالا. پوشش دهی اینترنت هم خیلی مهم است تا کاربران به مشکلی برنخورند.

خب از این­جا کلنجار رفتن مردم با سیستم وای فای و یا اینترنت گوشی ها شروع شد. تقاضا برای استفاده از اینترنت چندین برابر شد و در پی آن مشکلاتی که هرروزه بابت استفاده از اینترنت یکی پس از دیگری ظاهر می­شدند.

مقاله تصادفی: هوشمند سازی ساختمان اداری

شاید همه­ ی مردم دنیا با این مشکلات و کندی اینترنت و غیره سرو کله نزنند. ولی ما متاسفانه، بنابر جبر جغرافیایی، در کشوری زندگی می­کنیم که در حال تجربه­ ی تمام این مشکلات هستیم. کلنجار رفتن با سرعت اینترنت و قطع و وصلی های متعدد، همگی باعث شدن که خیلی از ما دچار مشکلات زیادی شویم. نتوانیم سروقت سر کلاس آنلاینمون حاضر شیم، وسط کلاس به خاطر کندی اینترنت و قطعی مکرر، از کلاس عقب بیفتیم. خیلی از ما عزیزانی داریم که خارج از کشور زندگی میکنند و برای یه ویدیو کال ساده باید حسابی به زحمت بیفتیم. من خودم اهل دیدن فیلم هستم و آخر هفته ها عموما یکی دوتا فیلم می­بینم ولی امان از دانلود وکندی سرعت اینترنت.

با اینترنتی که در خانه دارم باید چند ساعت رو صرف دانلود کردن یه فیلم یک ساعته کنم.

با توجه به این که تقریبا روزانه ،چندین ساعت را باید صرف استفاده از اینترنت کنیم. امروزه یکی از مهم ترین مواردی که در خانه ­ها خیلی مورد توجه است،پ هنای باند اینترنت است و تمام اعضای خانه به آن احتیاج دارند.

ازدیگر مشکلاتی هم که مدام با آن در حال کلنجار رفتن هستیم، پوشش دهی وای فای در خانه است. فقط تا شعاع چند متری دستگاه مودم رو پوشش می­دهد و عملا در اتاقها اینترنتی وجود ندارد.

عدم پوشش دهی اینترنت در کل ساختمان رو باید اینطور تعریف کرد:

 

یا گاهی در حال راه رفتن و انجام کاری در خانه هستم و همزمان مجبور به جستجو در اینترنت ولی یکباره در قسمتی از خانه اینترنت قطع می­شود.

درحال صحبت کردن با خانواده در خارج از کشور هستم و زمانیکه وارد آسانسور و یا پارکینگ می­شوم اینترنت قطع می­شود.

پس با یک حساب سرانگشتی می­شود اینطور نتیجه گیری کرد که امروزه،زندگی همه­ی مردم به شدت با اینترنت عجین شده ولی همچنان مشکلاتی برای اتصال به اینترنت وجود دارد . همین موضوع باعث شده است، راحتی و آسایشی که اینترنت درعصر تکنولوژی به ارمغان آورده به علت عدم دسترسی مناسب به وای فای ،کم رنگ شود.

اینترنت بی سیم در خانه هوشمند

خب چاره­‌ی کار چیست؟

به نظر می­رسد هوشمند سازی ساختمان بتواند تا حد خیلی زیادی این مشکلات را در خانه­ها هموار کند و استفاده از اینترنت را تا حد زیادی راحت .

سیستم وای فای در خانه­های هوشمند هم برای افراد خانواده بسیار کارآمد و مناسب است و تقریبا تمام مشکلات و دغدغه هایی که این روزها داریم را حل می­کند.

سرعت بالای اینترنت هم از دیگر مزایایی است که سیستم هوشمند در اختیار کاربر خود می­گذارد تا مشکلی با کندی سرعت اینترنت نداشته باشید.

یکی از اتفاقاتی که با وجود اینترنت یکپارچه در خانه می­افتد این است که همیشه اینترنت پرسرعت را در اختیار کاربر خود می­گذارد.

مدیریت متمرکز وآسان وای فای هم از دیگر مزایای اینترنت یکپارچه است.

هزینه­ی کم تر برای کاربر هم از دیگر مزایای استفاده از این سیستم است.در برخی مواقع کاربران برای اینکه اینترنت در تمام نقاط خانه­ی خود داشته باشند مجبور به استفاده چندین وای فای به طور همزمان می­شوند که توجیه اقتصادی ندارد.در حالیکه شما با اینترنت یکپارچه­ی هوشمند از اینترنت یکسانی در کل خانه برخوردار می­شوید و دیگر نیاز به چند دستگاه وای فای مجزا ندارید.

به راحتی ،تنظیمات بی سیم، از جمله نام شبکه، رمز عبور و غیره را برای کل شبکه Wi-Fi خود  می­توانید تنظیم و سفارشی کنید.

تکنولوژی که در خانه­های هوشمند از آن استفاده می­کنند ،تکنولوژی بنام روتر مش هست که به راحتی کل محیط خانه را پوشش  می­دهد.این تکنولوژی بر خلاف سیستم وای فای سنتی تمام خانه و حتی حیاط و پارکینگ را هم پوشش می­دهدو برای مساحت­های بالا هم پاسخگوست.از این سیستم هم در منازل مسکونی و هم ساختمان­های اداری استفاده می­شود.بنابراین دیگر مشکلاتی که در خانه­های سنتی با اینترنت و عدم پوشش دهی در کل ساختمان را داشتیم را در ساختمان های هوشمند نخواهیم داشت. با یک سیستم هوشمند یکپارچه،اینترنت را به صورت همزمان در تمام نقاط محل مورد نظر بدون کوچک ترین مشکلی خواهیم داشت.

حتی فکر می­کنم که برای ساختمانهای در حال ساخت هم بسیار ضروری است و سازندگان محترم باید توجه داشته باشند که برای متمایز کردن ساختمان خود نسبت به دیگر ساختمانها از سیستم اینترنت یکپارچه هوشمند استفاده کنند و آن را به عنوان یک آپشن بسیار مهم به خریداران معرفی کنند.با این کار نه تنها نسبت به سایر ساختمانها متمایز می­شوند بلکه در نظر خریداران هم تاثیر زیادی خواهند گذاشت.

شرکت خانه­ی هوشمند گوزن زرد در کنار شماست تا بهترین خدمات را جهت هوشمند کردن خانه شما ارایه دهد .

اگر قصد تجربه­ی بی نظیر استفاده از تکنولوژی در منزل و یا محل کار خود را دارید همین الان با تیم گوزن زرد تماس بگیرید.

از اینکه تا پایان نوشته اینترنت در خانه­ هوشمند با شرکت هوشمندسازی ساختمان گوزن زرد همراه بودید متشکریم. در صورتی که نظرات و یا سوالات خود را در قسمت نظرات بیان کنید در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی آن خواهیم بود.

 

 

منابع اضافه تر:

 

https://avang.ir/1397/08/what-is-a-mesh-network/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب سایت