yellowde

هوشمند کردن ساختمان در کدام مناطق به صرفه تر است؟

هوشمند کردن ساختمان در کدام مناطق به صرفه تر است؟

آخرین پروژه‌های ما!

سرفصلهای مهم!

امروز می خواهیم با هم بررسی کنیم هوشمند سازی ساختمان در کدام مناطق به صرفه تر است؟

چند وقت پیش برای بازدید از پروژه‌ای در کیش، سوار هواپیما بودم که یک آقایی کنارم نشسته بودند. بعد از چند دقیقه صحبت و گپ زدن راجع به شغلم ازم پرسیدن و منم متوجه شدم ایشان در واقع سازنده هستند. ایشان به عنوان یک سازنده، اطلاعات زیادی درباره‌ی هوشمند سازی ساختمان نداشتد و ساختمانهایی که ساخته بودند تقریبا در مرکز و جنوب تهران بودند. از من اطلاعاتی راجع به هوشمند سازی گرفتند و اینکه آیا در مناطقی که ساختمان سازی می‌کنند، سیستم هوشمند سازی مقرون به صرفه است؟ خب من اطلاعاتی که داشتم رو در اختیار ایشون قرار دادم. و تقریبا یک ساعتی از مزایا و معایب هوشمند سازی ساختمان برایشان گفتم .

بعد از چند هفته، یک روز ایشان با دفتر ما تماس گرفتند و درخواست همکاری داشتند. تیم مشاور شرکت برای دادن مشاوره رایگان به ساختمان رفتند و هزینه‌ی هوشمند سازی ساختمان را با توجه به درخواست کارفرما و شرایط منطقه برآورد کردند. ساختمانی که ما برایشان هوشمند کردیم یک واحد در مرکز شهر تهران بود. قیمت هر متر از خانه در آن تقریبا سی میلیون تومان بود و هزینه‌ی هوشمند کردن ساختمان با آپشن ‌های سیستم روشنایی، سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم امنیتی و …زیر هزار دلار برآورد شد. که در یک واحد صد متری حدود دویست و پنجاه تا سیصد هزار تومن به ازای هر متر مربع در می‌آمد. کارفرما درخواست هوشمند سازی یک واحد آپارتمان را به صورت آزمایشی داشت تا ببیند آپشن هوشمند کردن واحد چقدر در فروش واحد تاثیر دارد. تیم فنی شرکت مشغول کار شدند و تقریبا یک روز برای هوشمند سازی ساختمان وقت صرف شد. پس از پایان کار و تحویل پروژه، سازنده توانسته بود واحد را با قیمتی بالاتر از قیمت منطقه و حتی سریعتر از واحدهای سنتی ساختمان به فروش برساند. از همان زمان تا به امروز ایشان یکی از بهترین مشتریان شرکت هستند که باهم همکاری داریم.

میزان صرفه هوشمند کردن خانه

تا چند سال پیش هروقت صحبت از تکنولوژی هوشمند و خانه‌ی هوشمند به میان می‌آمد، خانه‌های لوکس و چند ده میلیاردی در ذهن تداعی می‌شد. خب در واقعیت هم همینطور بود. تکنولوژی پر هزینه که مختص قشر خاصی از مردم بود و تنها درصد کمی از خانه‌های لوکس می‌توانستند به این سیستم مجهز شوند. خانه‌هایی در شمال شهر و مناطق اعیان نشین.

به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی دردنیا، سیستم هوشمند سازی سیاست خود را در جهت دسترسی تمام اقشار به این سیستم تغییر داد. هدف از تکنولوژی هوشمند، تامین آرامش و ایجاد امنیت برای ساکنین ساختمان‌های هوشمند در تمام دنیا می‌باشد.

خب سوالی که در این مقاله مطرح کردیم این است که هوشمند کردن ساختمان در کدام مناطق به صرفه تر است؟

با توجه به تجربیاتی که در تمام این سالها در حوزه‌ی هوشمند سازی ساختمانها کسب کرده‌ایم و همچنین موردی که به صورت خاص در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، می‌توان به صراحت گفت که هوشمند سازی در تمام مناطق برای سازندگان ساختمان و همینطور مصرف کنندگان آن به صرفه است.

در ادامه‌ی مقاله سعی بر این داریم تا این موضوع و تمام ابعادش را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. تا شما به راحتی بتوانید در مورد هوشمند سازی ساختمان خود تصمیم بگیرید. همچنین جواب این سوال را که هوشمند سازی در کدام مناطق به صرفه تر است را هم بگیرید.

تکنولوژی که همه‌ی مردم می‌توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند و از امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌دهد استفاده کنند.

بحث  مقرون به صرفه بودن را در چند جهت می‌توان بررسی کرد:

  • اینکه در ابتدا، هوشمند کردن ساختمان برای چه کسی مقرون به صرفه است؟
  • برای سازنده و یا برای مالکین ساختمان به عنوان مصرف کننده.

 

خب برای سازندگان همیشه هوشمند کردن ساختمان به صرفه بوده و هست. با مجهز کردن ساختمان به سیستم هوشمند می‌توانند به راحتی و با قیمت بالاتر ساختمان خود را به فروش برسانند. هوشمند کردن ساختمان برای سازندگان در واقع همیشه، ارزش افزوده به همراه دارد که در طولانی مدت از آن بهره برداری می‌کنند و به راحتی می‌توانند نسبت به ساختمانهای سنتی، ساختمان هوشمند خود را به فروش برسانند. این روزها تمام سازندگان کاربلد به دنبال متمایز کردن ساختمان‌های خود نسبت به رقبای خود هستند. با هزینه‌هایی که برای داخل ساختمان می‌کنند، سعی بر متمایز کردن ساختمان خود دارند. خب چه آپشنی بهتر از هوشمند کردن ساختمان. آپشنی که نه تنها در چشم خریدار و مصرف کننده بسیار ارزنده است. برایش در طولانی مدت آرامش و آسایش هم به همراه خواهد داشت.

هزینه هوشمند کردن ساختمان

 

سیستم هوشمند هم که با هدف تامین آرامش و آسایش کاربر خود به وجود آمده است و تمام تلاشش بر این است تا کاربر حس امنیت و آسایش را چه در محل زندگی خود و چه در محل کار خود داشته باشد. هوشمند سازی ساختمان برای کاربر خود مزایای بسیاری به همراه دارد که در مقاله‌ای تحت عنوان مزایای هوشمند سازی به صورت جامع به آن پرداخته‌ایم.

با توجه به مباحثی که به آنها اشاره کردیم، می‌توانیم به یک جمع بندی کلی برسیم که امروزه با ارزان شدن تکنولوژی هوشمند و در دسترس بودن آن، هوشمند کردن ساختمان در همه‌ی مناطق به صرفه است.

شما به عنوان سازنده و یا مصرف کننده در هر نقطه‌ای از شهر که باشید با توجه به نیازها و سلیقه و بودجه‌ی خود می‌توانید ساختمان را مجهز به سیستم هوشند کنید.

بعنوان مثال شما سازنده‌ای در جنوب و یا مرکز شهر هستید، شما به راحتی و با هزینه‌ی کم می‌توانید ساختمان را هوشمند کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. همچنین از این آپشن برای فروش بهتر و تحت تاثیر قرار دادن مشتری استفاده کنید.

تقریبا برای هر ساختمانی واجب است تا هوشمند شود. چون سازندگان در این مناطق بر این مسئله واقف شدند که هوشمند کردن ساختمانشان جزی از هزینه‌هایی است که باید برای ساختمان صرف کنند. این مسئله باعث می‌شود تا از دیگر سازندگان ساختمان‌ها در این بازار عقب نیافتند و به راحتی بتوانند با رقبای خود رقابت کنند.

شرکت هوشمند سازی گوزن زرد همواره در کنار شماست و شما میتوانید از مشاوره رایگان این شرکت استفاده  کنید و به پاسخ تمام سوالات و ابهامات که در سر دارید برسید و با آگاهی کامل بررسی های خود را انجام دهید.

در این راستا شما میتوانید با مشاوران شرکت گوزن زرد تماس گرفته و یا اطلاعات تماس خود را در اینجا ثبت کنید تا مشاوران شرکت هوشمندسازی ساختمان گوزن زرد با شما تماس بگیرند. از شما ممنونیم که تا پایان مقاله هوشمند کردن ساختمان در کدام مناطق به صرفه تر است؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب سایت