yellowde

امکانات خانه هوشمند برای حیوانات خانگی

ویژگی های خانه هوشمند برای حیوانات خانگی-گوزن زرد

آخرین پروژه‌های ما!

سرفصلهای مهم!

امکانات خانه هوشمند برای حیوانات خانگی چیست؟ سوالی که معمولا افرادی از ما می پرسند که می خواهند اقدام به هوشمند سازی ویلا یا ساختمان مسکونی خود کنند و می خواهند دنبال جذابیتی برای پت ها نیز باشند.

 

معایب نداشتن خانه هوشمند برای حیوانات خانگی

در دنیای امروزی تقریبا بیشتر خانواده ها برای حس آرامش و امنیتی که از حیوانات خانگی می گیرند، دارای یک و یا چند حیوان خانگی در منزل مسکونی خود می باشند. در بسیاری از مواقع نگهداری از حیواناتشان به شکلی که برایشان قابل قبول است، نمیباشد. بسیاری از صاحبین حیوانات خانگی مجبور هستند تا چند ساعت از روز را به سرکار بروند و یا برایشان میهمانی و مسافرت هایی پیش میاید که نمیتوانند حیوان خانگی خود را به همراه خود ببرند. بنابراین مجبور هستند تا ساعاتی از روز و در برخی از مواقع یک و یا چند روز، حیوان خانگی خود را تنها بگذارند. در این مواقع صاحبین این حیوانات یا بایستی حیوانات خود را تحویل مرکز نگهداری از حیوانات خانگی دهند و یا از دوست و آشنایان خود خواهش کنند تا در طول روز به حیوانات خانگی شان سر بزنند و وضعیت سلامت آنها را چک کنند. تمام این راهکارها دردسرهای زیادی را برای صاحبین حیوانات بهمراه دارد و حتی حیوانات نیز در این وضعیت دچار استرس می شوند، که برای سلامتی آنها نیز خطراتی را به همراه دارد.

تصور کنید حیوانات خانگی خود را تحویل پانسیون مخصوص نگهداری از حیوانات خانگی می دهید. علاوه بر هزینه ای که متقبل می شوید، مدام نگران وضعیت حیوان خانگی خود می باشید. اینکه در آن محیط احساس امنیت و آرامش می کند، کارکنان مرکز به راحتی می توانند با حیوان خانگی شما ارتباط برقرار کنند. و یا به خوبی شما از آنها مراقبت کنند، سوالات و دل نگرانی هایی است که شما مدام با آن سرو کار دارید. در برخی مواقع ممکن است که شما حیوان خود را در خانه بگدارید، تا یکی از اقوام و یا دوستانتان در طول روز چندین بار به آنها سر بزنند. این راه حل هم نگرانی و مشکلاتی را به همراه دارد.

 

مزایایی هوشمند کردن خانه برای حیوانات خانگی

ما در این مقاله سعی بر این داریم تا با ارائه راهکارهای خانه ی هوشمند برای شما و حیوانات خانگی شما، بتوانید با خیال راحت حیوان خانگی خود را در خانه تنها گذاشته و کنترل تمام امور را در دست بگیرید. در صورتی که نیاز به هوشمندسازی ساختمان خود با محصولات اورویبو داشتید نیز ما می توانیم به شما کمک کنیم. همچنین مدام حیوان خانگی خود را مانیتور کنید و حس اینکه خارج از خانه هستید و حیوان خود را تنها گذاشته اید را نداشته باشید. در اینصورت با در دست داشتن کنترل اوضاع خیالتان راحت شده و دیگر عذاب وجدانی نخواهید داشت.

غذا دهی خودکار به حیوانات

 

غذا دهی خودکار به حیوانات

 

از دیگر مشکلاتی که شما به عنوان صاحبین حیوانات خانگی با آن سرو کار دارید، بحث غذا دادن به حیوانات در زمانی است که در خانه نیستید و باید از کس دیگری خواهش کنید تا چند با در روز برای غذا دادن به خانه شما برود. اگر غذا را به صورت زیاد و کامل هم در اختیار حیوان بگذارید، همه آنرا به یک باره می‌خورد. که همین نیز برایشان مشکل ساز خواهد شد و ممکن است باعث بیماری و چاقی آنها شود. ولی دستگاه های غذا دهی هوشمند این فرصت را به شما می دهد که در ساعات مشخص، و به مقدار مشخصی آب و غذا برای حیوان خانگی شما گداشته شود. همچنین این دستگاهها مجهز به سیستم صوتی هستند که شما با ضبط صدای خود می توانید آن را فعال کنید و حیوان خانگی شما با شنیدن صدای شما برای خوردن غذا ترغیب شود.

 

امنیت حیوان خانگی

اولین موضوع در ارتباط با امکانات خانه هوشمند برای حیوانات خانگی، داشتن دوربین امنیتی می باشد. با نصب دوربین امنیتی در محل زندگی حیوان خانگی خودT شما می توانید بi صورت بیست و چهار ساعته تمام حرکات حیوان خود را رصد و کنترل کنید. همچنین با نوشتن سناریوهای مختلف می توانید به صورت تصویری نیز با حیوان خانگی خود ارتباط برقرار کنید. حیوان شما با دیدن صدا و تصویر شما، احساس آرامش و امنیت را تجربه خواهند کرد و در نتیجه از اضطراب های ناشی از تنهایی انها کاسته می شود.

همچنین به وسیله دوربین های نصب شده به راحتی می توانید از تردد حیوان خود اگاهی پیدا کنید و از امنیت آنها خیالتان راحت باشد. در بسیاری از خانه های ویلایی، درب های کوچکی برای تردد حیوانات تعبیه شده است که با وجود این دوربین ها براحتی از ورود و خروج انها آگاهی دارید.
در بسیاری مواقع همین درب های کوچک برای حیوانات و ساکنین دردسرهایی را به همراه دارد. به عنوان مثال: حیوانات دیگر هم به راحتی از طریق این درها می توانند وارد خانه شود. در سیستم هوشمند خانه این مشکل نیز حل شده است. با نصب سنسورهایی بر روی درب و همچنین قلاده های مخصوص که بر گردن حیوانات خانگی نصب می شود، با نزدیک شدن به درب و شناسایی حیوان خانگی درب برایشان براحتی باز میشود و دیگر شما نگرانی از بابت ورود حیوانات دیگر به خانه و رساندن آسیب به حیوان خانگی شما و هم چنین خسارت به وسایل خانه تان نخواهید داشت .

کنترل دما و رطوبت خانه

دما و رطوبت در زندگی حیوانات خانگی بسیار حائز اهمیت می باشد. همانطور که همگی مستحضر هستید هوای گرم و رطوبت بالا برای حیوانات خانگی بسیار مضر می باشد و در بسیاری از مواقع باعث آسیب به آنها می شود.
در فصل تابستان این مشکل برای صاحبین حیوانات خانگی بسیار جدی می‌باشد. با تجهیز خانه به سیستم هوشمند، شما به راحتی و فقط از طریق یک تاچ ساده و تلفن هوشمندتان می توانید براحتی کنترل دما و رطوبت محیط زندگی حیوان خانگیان را تامین کنید. همچنین در صورتی که شما پت خود را سر کار می برید می توانید از طریق هوشمندسازی ساختمان اداری این امکانات را برای او فراهم کنید.

 

ردیابی حیوان خانگی

 

ردیابی حیوان خانگی

 

امکانات هوشمندسازی ساختمان برای حیوانات خانگی در ارتباط با پیدا کردن حیوان شما هم کمک می کند. یکی از نکات دیگری که برای حیوانات خانگی بسیار مهم و حیاتی است مربوط به ردیابی حیوان میباشد. اگر به طور اتفاقی دری باز مانده باشد و شما حیوان بازیگوشی داشته باشید ممکن است به بیرون از خانه رفته و گم شود. خانه هوشمند برای این مشکل هم راه حلی ارائه کرده است. با نصب ردیاب های تعبیه شده بر روی قلاده ی حیوان و سنسورهای حرکتی که وجود دارد با یک آلارم صاحب خود را مطلع می کند. که از خانه خارج شده و لوکیشن دقیق را برایتان ارسال می کند تا براحتی از محل حیوان خانگی خود مطلع شده و بتوانید مسیر حرکتی آن را ردیابی کنید.

دستگاه نظافت هوشمند برای آب و خاک حیوانات خانگی

از دیگر نکات مهم درباره ی نگهداری حیوانات خانگی بحث نظافت خاک آنهامی باشد. که در این سیستم خاک حیوان خانگی به سرعت تمیز می شود و دیگر نیازی به تعویض روزانه ی خاک توسط صاحبین حیوانات خانگی نمیباشد. همچنین صرفه جویی در هزینه ها هم برای شما می‌شود و نیاز به خرید مداوم خاک نمی باشد.

بازی هوشمند با حیوانات خانگی

یکی از دغدغه هایی که شما بعنوان صاحبین حیوانات خانگی بطور مداوم با آن سرو کار دارید بحث سرگرمی و بازی با حیوانات خانگی میباشد. شما با هوشمند کردن خانه خود نیز میتوانید این مشکل را حل کرده و دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید.
ایجاد فضای آرام و راحت برای حیوانات خانگی بسیار ضروری میباشد و حس امنیت را برایشان بهمراه میاورد.

شرکت هوشمندسازی ساختمان گوزن زرد آمادگی کامل دارد تا منازل شما را بر اساس متد روز دنیا هوشمند کند. ممنون که تا پایان مقاله امکانات خانه هوشمند برای حیوانات خانگی ما را همراهی کردید. در صورت داشتن هر گونه سوال، نظر، پیشنهاد و یا انتقاد آن را در قسمت نظرات بیان کرده تا در کمترین زمان ممکن پاسخ را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب سایت