yellowde

چرا خانه‌ ی خود را هوشمند کنیم؟

چرا خانه‌ ی خود را هوشمند کنیم؟

آخرین پروژه‌های ما!

سرفصلهای مهم!

چرا خانه‌ ی خود را هوشمند کنیم؟ جواب دادن به این سوال فاکتورهای زیادی را در بر می­گیرد. ما در این مقاله در کنار هم تمام این فاکتورها را بررسی می­کنیم تا به جواب این سوال برسیم.

در ابتدا بهتر است یک تعریف کلی  وجامع از خانه­‌ی هوشمند داشته باشیم.

خانه هوشمند چیست؟

خانه­‌ی هوشمند به خانه­­‌ای گفته می­شود که در آن وسایل و دستگاه‌ها می‌توانند به طور خودکار و از راه دور با اتصال به اینترنت و با استفاده از تلفن همراه با سایر دستگاه‌های شبکه کنترل ­شوند. دستگاه‌های یک خانه هوشمند از طریق اینترنت به یکدیگر متصل هستند و به کاربر اجازه می‌دهند تا عملکردهایی مانند دسترسی امنیتی به خانه، دما، روشنایی و سینمای خانگی را از راه دور کنترل کند.

خانه‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که کنترل بیشتری بر مصرف انرژی خانه خود داشته باشید. در عین حال مواردی مانند تنظیم دما، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها، باز و بسته کردن پنجره‌ها و تنظیم آبیاری بر اساس آب و هوا را خودکار می‌کنند.

خانه هوشمند چیست؟

حس امنیت و آرامش یکی از آپشن­هایی است که خانه هوشمند در اختیار کاربر خود می­گذارد. داشتن یک سیستم اتوماسیون خانه هوشمند به شما این امکان را می­ دهد که با بسیاری از گجت ها و سیستم های الکترونیکی ارتباط داشته باشید. داشتن امنیت در محل سکونت و کار یکی از بزرگترین و مهم ترین مواردی است که همه­ ی ما به دنبال آن هستیم و خانه­ ی هوشمند آن را برای ما میسر می­ کند.

مقایسه خانه هوشمند و خانه سنتی

خب اگر بخواهیم هوشمندسازی ساختمان را نسبت به خانه ­های سنتی مقایسه کنیم اولین مطلبی که باید به آن اشاره کرد مصرف پایین انرژی در خانه­ های هوشمند نسبت به خانه­ های سنتی است. فناوری به کار رفته در خانه­ ی هوشمند مقرون به صرفه ­تر از خانه­ های سنتی است .در این سیستم وسایل به گونه­ای طراحی شده ­اند که با کمترین انرژی مورد نیازشان کار کنند. همین امر باعث کاهش قبوض مصرفی می ­شود. خب پایین آمدن قبوض برای همه نکته ­ی مثبتی است و تقریبا همه از آن استقبال می­کنند. و در پی راهی هستند تا قبوض مصرفی به پایین ترین حد ممکن برسد.

آیا در آینده همه خانه ها هوشمند خواهند بود؟

مسئله ­ای که وجود دارد این است که درواقع در آینده ­ی خیلی نزدیک تمام خانه ­ها به سمت هوشمند سازی خواهند رفت. به نظر شما دلیل آن چه خواهد بود؟

در گذشته فناوری خانه ­ی هوشمند جز فناوری ­های لوکس برای خانه ­ها به شمار می­رفت. در حالیکه امروزه این فناوری نه تنها لوکس نیست بلکه نیاز ما در زندگی محسوب می­شود. هوشمند سازی ساختمانها این روزها دارای اهمیت بسیار زیادی است. استفاده از این فناوری­ها در جهت کاهش هزینه­ ها و همچنین آسایش و راحتی که برای ما با خود به ­همراه دارد باعث می­شود تا خانه­ ها به سمت هوشمند سازی سوق پیدا کنند. هوش مصنوعی آینده­ ی روشنی را برایمان با خود به ارمغان می ­آورد .

 

همانطور که تکنولوژی و فناوری مربوط به خانه هوشمند هر روزه در حال گسترش است. بسیاری از صاحب خانه­ ها هم خواستار دستیابی به این تکنولوژی­ها و هم چنین راحتی و آسایشی که با خود به دنبال دارد هستند. تا بتوانند طعم آسایش و راحتی که این فناوری با خود دارد را بچشند.

خب با توجه به مطالبی که تا اینجای مقاله به آنها اشاره کردیم میتوان چنین نتیجه گیری کرد که هوشمند کردن خانه تقریبا برای همه ­ی اقشار جامعه امکان پذیر است. و دیگر هزینه ­ی لوکسی به شمار نمی­رود. بسیاری از شرکت ها سعی کردند تا دیوایس ­های مربوط به هوشمند سازی ساختمان را تا حد ممکن ارزان تولید کنند و با همان کیفیت و کارایی.

زمانبندی هوشمند سازی ساختمان

یکی دیگر از مسایلی که در هوشمند سازی ساختمان­ها باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث زمانی است. که باید صرف هوشمند سازی یک ساختمان ­شود. شما یک واحد آپارتمان صد متری را در نظر بگیرید. برای هوشمند کردن این واحد ماکسیمم تایمی که باید در نظر گرفت یک روز است. در صورت بالا رفتن متراژ آپارتمان،به نسبت به روزهایی که بابت هوشمند سازی باید صرف کرد اضافه می­شود. خب با توجه به خدماتی که خانه‌ی هوشمند در اختیار کاربر خود میگذارد صرف یک یا دو روز عملا  زمان زیادی نیست. کاربران و صاحبین خانه­ ها دیگر بهانه تراشی نخواهند کرد. سرعتی که نصب و راه اندازی هوشمند سازی در اختیار کاربر خود می­گذارد باعث می­شود تا کاربران زیادی به سمت هوشمند کردن خانه­ های خود سوق پیدا کنند و بهانه ­ای برای پروسه طولانی آن نیاورند.

زمانبندی هوشمند سازی ساختمان

 

آیا می توان یک خانه هوشمند را به یک خانه سنتی تبدیل کرد؟

نکته­‌ی دیگری که در بحث هوشمند سازی ساختمان برای کاربران مهم است این است که آیا بعد از اینکه سیستم هوشمند در خانه راه اندازی شد و به هر دلیلی سیستم سنتی را ترجیح دادند، می­توانند به سیستم سنتی برگردند.همانطور که می­دانید سیستم هوشمند سازی هم بر بستر سیمی قابل اجراست و هم بصورت بی­سیم. در سیستم بی­سیم که از طریق وای فای کار می­کند و نیازی به سیم کشی سنتی ندارد. کاربر قابلیت این را دارد تا اگر به هر دلیلی تمایل به سیستم خانه­ ی سنتی دارد و می­خواهد تمام دستگاهها را به صورت دستی کنترل کند. به سیستم خانه سنتی بازگردد و هیچگونه دغدغه ­ای از این جهت که ممکن است راه برگشتی نداشته باشد،ندارد.

خب این یکی از بزرگترین مزایایی است که خانه ­ی هوشمند در اختیار شما می­گذارد.

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا جای ممکن به سوالات احتمالی که ممکن است برای شما در زمینه­ ی خانه هوشمند پیش بیاید بدهیم. به طور کلی و با یک نگاه ساده مزایای هوشمند سازی را مرور کردیم. همینطور گفتیم خانه هوشمند چه قابلیت هایی را نسبت به خانه سنتی در اختیار کاربر خود می­گذارد.

شرکت هوشمندسازی ساختمان گوزن زرد در کنار شماست تا با ارائه ­ی اطلاعات به روز ،شما را در جریان به روزترین اطلاعات در حیطه هوشمند سازی، قرار دهد. تا شما بهترین تصمیم را برای خانه خود بگیرید و تجربه ­ی زندگی لذت بخش را با تجهیز خانه خود به سیستم هوشمند را داشته باشید.

ممنون که تا پایان مقاله چرا خانه‌ ی خود را هوشمند کنیم؟ با ما همراه بودید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب سایت